نكاتي در مورد فاكتورهاي سئو از زبان بك اند سئو كه بايد بدانيد

۹ بازديد

فاكتورهاي سئو چيست؟ SEO factors

فاكتورهاي سئو چه هستند؟ خيلي اهميت دارد كه درك كنيم فاكتورهاي سئو گوگل چه هستند؟ هرچند كه طيق اعلام گوگل بيش از 200 فاكتور بر روي سئو سايت تاثيرگذار هستند اما در اين مقاله مي خواهيم، به دور از كليشه به فاكتورهاي اصلي گوگل بپردازيم. چون تعداد فاكتورهاي سئو گوگل زياد است اما تعداد موارد تاثيرگذار و حياتي انگشت شمار است كه در اين مقاله به آن ها مي پردازيم.

فاكتورهاي مهم سئو گوگل

روزهايي كه مت كاتز، يكي از مديران گوگل، به‌ روزرساني‌ هاي الگوريتم پنگوئن يا پاندا را اعلام مي‌كرد، گذشته است. در حال حاضر، گوگل از صدها سيگنال مختلف براي تعيين رتبه بندي فاكتورهاي سئو استفاده مي كند، اما همانطور كه گفتيم تنها تعداد انگشت شماري از آنها مهم هستند. البته بايد بدانيد كه اگر چيزي در ليست ما نيست، به اين معني نيست كه آن مورد مهم نيست.

براي مثال معماري سايت مانند داشتن سايت مپ خيلي مي تواند به گوگل كمك كند كه سايت شما را راحت تر درك كند يا لينك هاي داخلي به گوگل كمك مي كند كه ارتباط بين صفحات را به خوبي درك كند و به اين شكل از سايت شما حساب ببرد. اما ما در اين مقاله به آن ها نمي پردازيم و چون به آن ها نمي پردازيم دليل بر اين كه بدون اهميت هستند نيست اما در اين مقاله مي خواهيم به موارد مهم و غيركليشه اي فاكتورهاي سئو بپردازيم.

همچنين مي توانيد مقاله هاي زيادي را در سايت هاي Ahrefs و Backlinko و ساير سايت هاي مرجع سئو پيدا كنيد كه در مورد انواع سئو صحبت مي كنند اما در اين جا مي خواهيم به موارد ديگر بپردازيم. در واقع هدف اين مقاله صحبت در مورد مهمترين عوامل است نه بحث درباره همه آنها. در نتيجه ما در اين مقاله به موارد سئويي كه به دامنه مربوط هستند يا تگ ALT جايگزين تصاوير و الگوريتم هاي گوگل صحبت نمي كنيم.

اما در ادامه مي خواهيم در مورد 8 فاكتور معهم صحبت كنيم و اگر در اين هشت مورد خوب نباشيد، اينكه در رشد سئو و رتبه بندي براي رتبه هاي خصوصا سخت دچار مشكل خواهيد شد. در ادامه هم با ما همراه باشيد.

هدف جستجوي كاربران چيست؟

اگر گوگل نتواند بهترين نتايج ممكن را به كاربران خود ارائه دهد، نمي تواند كار خود را به عنوان يك موتور جستجو انجام دهد. موتورهاي جست و جوي گوگل بخش بزرگي از درآمد گوگل را به دست مي آورند و اگر كاربران ناراضي باشند ديگر به موتور جست و جو سر نمي زنند و در نتيجه گوگل با كاهش درآمد يا افت سهام رو به رو خواهد شد و اين خيلي براي گوگل بد است پس سعي دارد كه هدف كاربران را از جستجويي كه انجام مي دهند بفهمد تا بهترين نتايج را به آن ها ارائه دهيد.

حالا در چه صورتي شما موفق خواهيد شد؟ وقتي كه بفهميد گوگل براي رتبه دادن در كلمه كليدي Y از شما چه سبك محتوايي مي خواهد؟ گوگل هدف كاربر از جست جو را مي داند و مي داند كه مثلا كاربر اين كلمه يا عبارت كليدي را جست و جو كرده است، دنبال محصول است؟ دنبال خدمات است؟ دنبال مقاله است؟ دنبال چيست و وقتي كه شما اين را متوجه شويد مي توانيد در نزد كاربران و گوگل عزيز شويد.

پس از اينكه هدف كاربران از جست جو را متوجه شديد و صفحه اي كه مي خواهيد بر روي آن سئو انجام دهيد را پيدا كرديد لازم است كه سيگنال هاي ديگري براي گوگل بفرستيد كه متوجه شود صفحه شما در چه موضوعي كار مي كند. بهتر است مقاله آموزش سئو و مطالب دسته بندي سئو را مطالعه نماييد. چون در آن جا مطالب بسيار خوبي در مورد سئو و موتورهاي جست و جو ارائه شده است.

گوگل موارد زيادي را بررسي مي كند تا متوجه شود يك صفحه در چه زمينه اي فعاليت دارد. به منظور فهميدن موضوع هر صفحه، موتورهاي جستجو محتواي داخل صفحه و متا تگ ها و همچنين چگالي كلمات كليدي را بررسي مي كنند. همچنين آن ها سايت مپ را مي خزند تا بفهمند موضوع سايت و صفحه شما در مورد چيست.

در مقاله سئو خارجي گفتيم كه يكي از مهم ترين فاكتورهاي سئو خارجي دريافت بك لينك است اما نه هر بك لينكي. به چشمانت بياموز كه هر بك لينكي ارزش دريافت كردن ندارد. برخي از بك لينك ها خيلي هم مضر هستند و احتمال دارد باعث جريمه سايت شما شوند اما اگر بك لينك هاي خوبي بگيريد مي توانيد در عرض زمان مناسبي نتيجه آن را به وضوح ببينيد كه باعث پيشرفت سايت شما شده است. در مقاله زمان سئو در مورد اين كه فرايند سئو چقدر طول مي كشد تا به سرانجام برسد صحبت كرديم.

فاكتورهاي سئو: انكرتكست تارگت شده

Anchor text يكي ديگر از سيگنال هاي بسيار ارزشمند در الگوريتم رتبه بندي گوگل است. البته متأسفانه، انكرتكست مانند يك چاقوي خيلي خطرناك است كه هم كارهاي خوب انجام مي دهد و هم كارهاي خشن و مي توان گفت كه انكرتكست يكي از خطرناك ترين چيزهايي است كه در دست سئوكاران بي تجربه است.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.