راه هاي يادگيري براي بازرهاي مالي به خصوص ارز هاي ديجيتال

۸ بازديد

شناخت ماهيت آموزش ارز ديجيتال

كريپتوكارنسي شكل خاصي از ارز ديجيتال بر اساس رمزنگاري است. اكثر ارزهاي ديجيتال از بلاك چين براي بهره بردن از ويژگي هاي كليدي مانند تمركززدايي، شفافيت و تغيير ناپذيري استفاده مي كنند. ماهيت غيرمتمركز ارزهاي ديجيتال به اين معني است كه آنها توسط هيچ نهاد، گروه يا سازماني كنترل نمي شوند. ارزهاي رمزنگاري شده را مي توان مستقيماً بدون دخالت هيچ واسطه اي در اينترنت براي شخص ديگري ارسال كرد. يعني نيازي به افتتاح حساب بانكي، استفاده از خدمات بانك ها يا هر سازمان واسطه ديگري براي ارسال ارزهاي ديجيتال به يكديگر نخواهيد داشت.

ارزهاي رمزنگاري شده مانند ريال و دلار، ارزهايي هستند كه از طريق مكانيسم هاي مختلفي ايجاد و توزيع مي شوند. فرآيند ايجاد برخي از اين ارزها مانند بيت كوين توسط ماينينگ انجام مي شود و براي برخي ديگر، تمامي سكه ها از قبل در شبكه استخراج شده اند. ارزهاي ديجيتال بر اساس فناوري دفتر كل توزيع شده ساخته شده اند كه يكي از محصولات اصلي آن فناوري بلاك چين است. بلاك چين عمومي كه توسط اكثر ارزهاي ديجيتال استفاده مي شود، امكان مشاهده تمام تراكنش ها را چه به صورت آنلاين و چه آفلاين فراهم مي كند.

بلاكچين و ساختار دقيق تر ارز هاي ديجيتال

بلاك چين به معناي زنجيره اي از بلوك هاست. اطلاعات در بلوك هاي جداگانه ذخيره مي شود و پس از پر شدن به زنجيره بلوك هاي قبلي اضافه و متصل مي شود. به اين ترتيب اطلاعات به ترتيب زماني به يكديگر متصل مي شوند. در واقع مي توان گفت كه بلاك چين نوع خاصي از پايگاه داده است و تفاوت اصلي آن با يك پايگاه داده معمولي نحوه ذخيره اطلاعات در آن است.

جالب است كه اطلاعات مختلفي را مي توان در بلاك چين ذخيره كرد. اما تا كنون رايج ترين كاربرد آن استفاده از آن به عنوان دفتر معاملات بوده است. بلاك چين از روش هاي پيچيده اي براي اطمينان از يكپارچگي داده هاي معاملاتي استفاده مي كند و بخشي جدايي ناپذير از بسياري از ارزهاي ديجيتال است. در اكثر ارزهاي ديجيتال، بلاك چين به صورت غيرمتمركز استفاده مي شود. بنابراين داده هاي وارد شده – يعني اطلاعات تراكنش ها – در اين نوع بلاك چين غير قابل حذف و قابل ويرايش هستند. در واقع تمامي اطلاعات يا تراكنش ها به صورت دائمي در آنها ثبت مي شود و براي همگان قابل مشاهده است. برخي از كارشناسان بر اين باورند كه بلاك چين و فناوري هاي مرتبط با آن بسياري از صنايع مانند امور مالي و حقوقي را مختل مي كند.

كاربردها و فوايد آموزش ارز ديجيتال

يكي از اهداف اوليه ارز ديجيتال حذف تاخيرهاي زماني و واسطه ها در عمليات تراكنش است تا هركسي بتواند در كسري از ثانيه هر مقدار دارايي را از نقطه اي به نقطه ديگر منتقل كند. چنين فرآيندي فقط به لطف دفتر كل توزيع شده (DLT) قابل انجام است. در چنين سيستمي، گره ها به يكديگر متصل مي شوند تا يك شبكه مشترك براي پردازش تراكنش ها تشكيل دهند. همچنين در ارز ديجيتال با استفاده از سيستم اجماع الگوريتمي، مشكل دو برابري هزينه حل شده است. اين بدان معناست كه امكان خرج مجدد يك ارز ديجيتال براي شخص وجود ندارد.

مزاياي آموزش ارز ديجيتال

  • زمان انتقال و تراكنش ارزهاي ديجيتال سريع است.
  • از آنجايي كه ارزهاي ديجيتال معمولا در يك شبكه وجود دارند و بدون واسطه تراكنش انجام مي دهند، زمان لازم براي انتقال ارز ديجيتال بسيار سريع است.
  • آنها مي توانند اجراي سياست هاي پولي و مالي را تسهيل كنند.
  • اين نوع ارز با نظارت سازمان ارزي فعلي، از طريق يك سري واسطه بانك ها و مؤسسات مالي – براي گردش پول در اقتصاد كار مي كند. آنها همچنين با حذف نياز به ساخت فيزيكي و انتقال اسكناس از مكاني به مكان ديگر، روش هاي توليد و توزيع را ساده مي كنند.
  • آنها مي توانند هزينه هاي تراكنش را ارزان تر كنند.
  • به عنوان مثال، يك مشتري مي تواند در حالي كه در شبكه است مستقيماً به يك مغازه دار پرداخت كند.

معايب و مشكلات آموزش ارز ديجيتال

  • آنها همه مشكلات ذخيره سازي و زيرساخت را حل نمي كنند.
  • آنها مستعد هك هستند.
  • آنها مي توانند از نظر ارزش متفاوت باشند.

دسته بندي ارز هاي ديجيتال

1- پول

دسته اول پرطرفدارترين نوع ارزهاي ديجيتال است و به ارزهاي ديجيتالي مانند بيت كوين اشاره دارد كه عمدتاً نقش ذخيره ارزش، ابزار معاملاتي يا ارز در بازار را ايفا مي كنند. چيزي شبيه ارز فيات (دلار، يورو و…). بيت كوين خود ارزش ذاتي محدودي به عنوان كالا يا روش پرداخت دارد و مردم به جاي آن براي آن ارزش قائل هستند. بيشتري مباحث و معاملاتي كه ممكن است در زمان آموزش ارز ديجيتال با آن مواجه شويد در همين دسته از ارز هاي ديجيتال قرارزهاي ديجيتال قابل استفاده مجدد مفهوم جديدي را به بازار معرفي مي كنند. اين ارزهاي ديجيتال زيرساختي مانند اتريوم را فراهم مي كنند كه به توسعه دهندگان اجازه مي دهد قراردادهاي هوشمند بسازند. (قرارداد هوشمند كدي است كه اجازه مي دهد تراكنش ها بدون نياز به واسطه يا شخص ثالث انجام شوند.) پلتفرم ارز ديجيتال بستري را براي برنامه هاي غيرمتمركز فراهم مي كند. Filecoin نمونه ديگري از ارزهاي ديجيتال قابل استفاده است. Filecoin يك شبكه ذخيره سازي غيرمتمركز را براي توسعه دهندگان آورده است، روشي جديد براي ذخيره و بازيابي داده ها.

3- برنامه ها يا / پلتفرم ها

ارزهاي ديجيتال پلتفرم به خودي خود يك اپليكيشن يا پلتفرم نيستند، بلكه در چارچوب ارزهاي ديجيتال قابل استفاده مانند اتريوم ايجاد مي شوند. به عنوان مثال، ارز ديجيتال Augur يك بازار پيش‌بيني غيرمتمركز مبتني بر اتريوم است كه در آن كاربران مي‌توانند روي نتيجه رويدادها (مانند نتيجه انتخابات رياست‌جمهوري يا يك رويداد ورزشي) سرمايه‌گذاري و براي پيش‌بيني پاسخ صحيح پاداش دريافت كنند. Project 0x همچنين يك پلت فرم مبتني بر اتريوم براي ايجاد صرافي هاي غيرمتمركز از هر نوعي است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.